Νέα

Ανίχνευση Μαθησιακής Δυσκολίας : 'Το παιδί μου έχει δυσλεξία ή βαριέται;'

Η προσπάθεια για κατανόηση, καθορισμό, περιγραφή, αιτιολογία, αντιμετώπιση των δυσκολιών μάθησης οδήγησε σε αρκετές περιγραφές και ορισμούς.Ο όρος ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην μάθηση. Μια ειδική κατηγορία ειδικών μαθησιακών δυσκολιών είναι η δυσλεξία. ΟΡΙΣΜΟΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ Η δυσλεξία ορίζεται συνοπτικά ως ‘σοβαρή καθυστέρηση στην κατάκτηση του γραπτού λόγου ενώ δεν υπάρχει νοητικό ή αισθητηριακό έλλειμμα ή ψυχιατρική διαταραχή και οι ευκαιρίες για εκπαίδευση είναι επαρκείς’. Ως δυσλεξικό ορίζεται το παιδί με φυσιολογική νοημοσύνη, χωρίς αισθητηριακά προβλήματα και σοβαρή ψυχιατρική διαταραχή το οποίο κάτω από κανονικές συνθήκες εκπαίδευσης, αδυνατεί να κατακτήσει το γραπτό λόγο στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Στην ανάγνωση:  Αργούν να μάθουν το μηχανισμό ανάγνωσης  Όταν αρχίζουν να μαθαίνουν, η πρόοδος είναι σταθερή αλλά πιο αργή  Παρατηρείται κομπιαστό διάβασμα  Εμφανίζουν συχνά μειωμένη κατανόηση του κειμένου που διαβάζουν  Δυσκολεύονται να κρατούν τη σωστή σειρά που διαβάζουν  Δυσκολεύονται να γυρίσουν από το τέλος της γραμμής στην αρχή της επόμενης.  Δεν χρωματίζουν τη φωνή τους  Συγχέουν τα γράμματα που μοιάζουν οπτικά  Δεν σταματούν στην τελεία, ούτε στο κόμμα  Αντιστρέφουν ή αλλάζουν τη σειρά των γραμμάτων σε λέξεις  Μαντεύουν λέξεις, παρασυρόμενα από κάποια γνωστή τους συλλαβή ή γράμματα, δηλαδή βλέπουν καντήλι και λένε μαντίλι  Εάν, σηκώσουν το κεφάλι τους να δουν κάτι, την ώρα που διαβάζουν, θ’ αργήσουν πολύ να βρουν το σημείο που είχαν μείνει.