Ποιος ο ρόλος του λογοθεραπευτή κατά την εφηβική ηλικία;
Ο λογοθεραπευτής αναγνωρίζει τις ομάδες υψηλού κινδύνου και μπορεί να παρέμβει στην ανάπτυξη μαθησιακών δυσκολιών ή τουλάχιστον να τις παρεμποδίσει.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι τυχόν διαταραχές λόγου κατά την προσχολική ηλικία του παιδιού είναι προάγγελος εμφάνισης δυσκολιών του στην ανάγνωση και την (ορθογραφημένη) γραφή στα κατοπινά χρόνια της (σχολικής) του ζωής(Hamilton – Fairley, 1976).
Αυτό που μπορεί να μας προειδοποιήσει , ώστε να θεωρηθεί επιτακτική ανάγκη η παραπομπή του παιδιού στο λογοθεραπευτή για διάγνωση, είναι η θετική απάντηση στα παρακάτω βασικά ερωτήματα:
- Το παιδί χρησιμοποιεί (προφέρει) πολύ λίγες λέξεις στην ηλικία των 2 χρονών;
- Είναι κατανοητές οι φράσεις ή η ομιλία του παιδιού ηλικίας 3 χρονών από τα πρόσωπα που κύρια το φροντίζουν;
- Είναι κατανοητή η ομιλία του παιδιού στην ηλικία των 4 χρονών του;
- Προφέρει λαθεμένα ή υποκαθιστά φθόγγους το παιδί στην ηλικία των 7 χρονών του;
Συγκεκριμένα, ο ρόλος του λογοθεραπευτή στο έργο της διάγνωσης αλλά και της θεραπείας των μαθησιακών δυσκολιών – δυσλεξίας είναι πολύ σημαντικός και δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο στα προσχολικά ή στα πρώτα σχολικά χρόνια(για παράδειγμα ως την ηλικία των 8 χρονών του παιδιού), αλλά να επεκτείνεται και σε μεγαλύτερες σχολικές ηλικίες γιατί τα γλωσσικά προβλήματα έχουν συνέχεια.